Nedtælling til Yamaha SuperCross & Freestyle Show 2018:
 
 
 

 

MERE END BARE JORD

 

DETTE INDGÅR I DEN PERFEKTE BANE:

5000 tons jord
3000 Liter dieselolie
10 tons læsket kalk
800 Baller Rockwool
8000 Kvadratmeter plastik

4000 m2 gulvareal
3 banebyggere
1000 timers forarbejde med design og planlægning

 

Hvad var Colosseum uden et arenagulv?

En af de mest spektakulære ting ved Yamaha SuperCross & Freestyle Show, som kræver både flid, hårdt arbejde og en anelse finesse, er at modellere en supercross-bane op inde i Jyske Bank Boxen.

Mange lægger mærke til penselstrøgene, men få ser igennem og får øje på selve kanvasset. Og her er der ikke blot tale om fibre i lag, men en lang og krævende proces, der forvandler et fladt spotlys for spjættende sangere og gøglere i farvet tricot, til en skueplads for jernmænd og moderne gladiatorer.

Selve banen er vital for et vellykket event og for, at publikum skal få den bedste oplevelse, ved at opleve kørerne i deres rette element.

Det handler om at, få Tripler, wuptier, start og freestyle-ramper til at være på de 4000 m2, som Boxen spænder over.

Det at bygge en supercross bane kræver stor erfaring, og selvom kørerne får tid til at træne på banen for at lære dens design og udfordringer at kende, er det vigtigt, at banebyggerne får lavet hop og nedkørsler på en sådan måde, at kørerne får den bedste rytme og fart uden at de sætter sikkerheden på spil, men samtidig sikrer, at publikum får en god oplevelse, et godt overblik og masser af spændings momenter.